Reading:
Jak sprawdzać czy klient ma prawo skorzystać z usługi zakupionej online? Aplikacja Drop – Terminal

Jak sprawdzać czy klient ma prawo skorzystać z usługi zakupionej online? Aplikacja Drop – Terminal

17 września 2018

Jak sprawdzić czy zakupiona wejściówka może zostać wykorzystana? Jak upewnić się, że płatność za usługę przebiegła w pełni pomyślnie? 

Tu z pomocą przychodzi Aplikacja Drop — Terminal, dzięki której w prosty sposób zweryfikujesz wejściówki/vouchery klientów, kupione za pośrednictwem Droplabs. Wejściówki zawierają kod QR, a aplikacja jest prostym skanerem tych kodów.

Jak zacząć korzystać z aplikacji Drop-Terminal? 

Krok 1.

Należy przygotować telefon/tablet z systemem Android w wersji co najmniej 4.2, który posiada aparat fotograficzny(obecny standard) oraz możliwość łączenia się z Internetem. W obiekcie może być kilka urządzeń weryfikujących wejściówki — Państwo decydują ile.  Wśród klientów Droplabs, popularne urządzenia to np. Lenovo C2, Google Nexus 5X czy Samsung Galaxy J3. Ze względu na możliwość odcięcia urządzeń firmy Huawei od Sklepu Google Play (więcej tutaj), rekomendujemy wybierać urządzenia innej firmy niż Huawei.

Krok 2

Na urządzeniu należy zainstalować aplikację ‚Drop- Terminal’ (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dropsport.terminal).

W tym celu:

  • Na urządzeniu należy uruchomić aplikację Google Play.
  • Wpisać w wyszukiwarkę Drop — Terminal.
  • Zainstalować aplikację.
  • Jeśli urządzenie jest nowe, może poprosić o zalogowanie się najpierw na konto Google. Najprościej jest założyć nowe konto Google, postępując zgodnie z instrukcją na ekranie.

Krok 3

Aby korzystać z Terminala należy go jednorazowo zautentykować, używając kodu przesłanego SMS-em na numer telefonu podany podczas rejestracji w systemie Droplabs lub ustalony z Droplabs. Numer ten można zmienić na np. numer recepcji — w tym należy w panelu klienta (http://panel.droplabs.pl) wejść w Ustawienia i przejść do sekcji nr. 6 „Weryfikacja zakupów”.

Krok 4

Po pierwszej autentykacji, urządzenie może poprosić o uaktualnienie usług Google Play Services. Należy to w takim wypadku zrobić, postępując zgodnie z instrukcją na ekranie.

Krok 5

Urządzeniom należy zapewnić stabilny dostęp do internetu: np. poprzez siec WiFi (proszę uważać a by nie była to sieć otwarta, z którą łączą się Państwa goście, gdyż taka sieć jest podatna na przeciążenia) lub poprzez kartę SIM. Dostęp do internetu jest konieczny aby każdy z Terminali w każdym momencie znał status wykorzystania każdego biletu.

W jaki sposób użytkować Terminal?

Opisaliśmy to w osobnym wpisie, który znajdziesz tu: https://blog.droplabs.pl/2019/06/21/uzytkowanie-aplikacji-terminala/

 

W razie jakichkolwiek problemów i ewentualnych pytań, skontaktuj się ze swoim opiekunem w Droplabs lub pisz na [email protected]



0 Comments

Dodaj komentarz

Related Stories

9 sierpnia 2019

Przycisk zachęcający do zakupu

20 grudnia 2018

Grupowanie usług w sprzedaży

Arrow-up